zondag 10 april 2011

............was het zomaar een dag.....


.........was het zomaar een dag.......

zo heerlijk, 29 graden..superb!

en druk geweest met de moestuin..

YEAHHHHH......heb een begin gemaakt..YEAHHHHHHHHHHH

al e.e.a. gezaaid en ook geplant..

tadadadadadadada....BeN bEgoNNen..


GROENTES

o.a. boterbonen, peulen 2 soorten, mungabonen,
snijbonen, kaisoi, pastinaak, broccoli, 'groene' bloemkool,
cayennepeper, cherry tomaatjes, vleestomaten; 'de grosse',  
suikermais, gekleurd snijbiet, div. sla, postelein, blatte en chinese kool.

maar ben nog niet klaar

want ik ga morgen nog voor prei en de
uien van hier de 'trebons'...

en uhhh..

de okra, peperpaprika en de loofa.

zo gelukkig ben ik dan gnegnegne..

kunnen jullie je dat voorstellen????

groeit vanzelf en zo lekker..


Daarnaast e.e.a. gezaaid in doosjes..

en ben zo blij met mijn ontvangen 

lotuszaad..

Ik moet elke dag wel even kijken.. 

Heb heel wat uitstaan aan kruiden, pompoenen, courgettes, apartes,

zal jullie op de hoogte houden.......

KRUIDEN

o.a. Wu-wei-zi, Koriander, Kuisheidsboom, mierikstruik, maggikruid,
bergmint, ABC of parakers, Kamille groot en klein,  dropplant, wilde Salsaperilla, moederkruid, keizersmint, div. bergamot, fenegriek, anijs, oregano, hysop en vast bonekruid..

POMPOENEN, COURGETTES EN MELOENEN 

o.a. Itchi Kuri, sweet Dumpling, Buen Gusta, fairty tale, waskalebas,
papaya pear, Cantaloup, butternut, Jaspee de Vendée, watermeloen geel, Musquee de Provence, Zucca marina di Chiogga, courgette pepo, white pear, witte pattisson en golden zuccini.

FRUIT, GENEESKRACHTIGE

o.a. Teatree mirre, hop, kakipruim, gojibes, kamperboom, zwarte appelbes,
zwarte bessen, rode en gele  araca, Kiwano, Abrikoos, Drakenfruit, Laquat, witte choc. jasmijn, roomappel, olijfbes, cherimoya, cranberry, en amerikaanse blauwe bes.

APARTES

o.a. Pagodeplant, liefdesboom, div. eucalyptus..ben zo benieuwd maar ook de lotus..


De volgende keer kom ik ook met mijn sierbloemen..

geef ze elke dag een beetje water ...

wil ze wel omhoog kijken..

maar je kunt wel zeggen,

ik ben lekker bezig..gnegnegne

iedereen een mooie dag..

Ik ga straks naar een vide grenier hier in het dorp..

toedeledokie

xxx Carolien

6 opmerkingen:

  1. Kijk dat van die moestuin begrijp ik je moet eten nietwaar;-) Maar die vide grenier daar word ik nou weer heeeeeeeeel jaloers van. Heerlijk gewoon beetje koekeloeren en dan schatten vinden. IK WIL DAT OOK. Helaas mag ik vandaag weer aan het bootje werken. Ook leuk maar geen vide grenier en dat gewoon nog in je eigen dorp........leuke dag met gave vonsten gewenst.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waaauw wat een lijst! Heerlijk Carolien! Dat wordt genieten.... ;)
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk, dat klinkt erg goed. Ik hou van Frankrijk en het franse leven en....... een vide grenier. Geniet er maar van.
    grt, Helmi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hiiiiiiiii...Helmi..

    dank je wel...

    yeahhhh..ik geniet en ik zal wat foto's droppen..maar huhhh..kan niets meer uploaden???

    Ga ff kijken hoe dit komt..maar zenksss


    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hiiiiiiiiiii..

    Oma Leentjes...ja zo leuk al die marktjes..en ik uhhh heb helemaal niets hier gnegnegen..

    xxx carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hiiiiiiiiiiiiiii..Aukje

    Zenksjes..ja en mijn zaaddoosjes doen het goed en ook de moestuin...zal foto's maken...maar heb nu opeens een limiet hier..fff bekijken..

    xxx Carolien

    BeantwoordenVerwijderen